Dylematy współczesnego wychowania i kształcenia

Red. nauk.: Antoni Augustyn, Anatol Bodanko, Norbert Niestolik

ISBN: 978-83-7405-535-2

Rok wydania: 2011
Format: B5 (170x240)
Stron: 428

Cena: 49,00 zł (zawiera 5% VAT)

Tytuł niedostępny w sprzedaży - wydawnictwo zbiera zamówienia!

 

Różnorodność podjętych przez Autorów zagadnień i ich naukowa eksplikacja są próbą charakterystyki współczesnych dylematów pedagogiki, jakie powstają lub istnieją w kulturze na skutek postępujących procesów globalizacyjnych i szeroko rozumianego  rozwoju cywilizacyjnego, wskazując jednocześnie na szanse, ale i zagrożenia dla dzieci i młodzieży. Publikacja jest oryginalną diagnozą stanu edukacji „naszych czasów”, z perspektywy Autorów pracujących w różnych ośrodkach naukowych w Polsce i poza jej granicami. Teksty prezentowane w recenzowanej publikacji stanowią punkt wyjścia do podjęcia dalszych rozważań mających na celu naukową refleksję nad kondycją współczesnej edukacji i urzeczywistniania społeczeństwa wiedzy.
Sytuacja edukacyjna człowieka obecnie charakteryzuje się dostępnością do informacji i wiedzy oraz możliwością jej gromadzenia i wymiany z innymi ludźmi.  Wszechobecność mediów, gier komputerowych, aksjologiczna dezorientacja związana z transformacją ustrojową, wreszcie różnego rodzaju patologie społeczne to są problemy, którym musi sprostać współczesna pedagogika i „wyjść im naprzeciw”, poddać je analizie i przede wszystkim zaakceptować jako immanentne elementy rzeczywistości. (Z recenzji prof. Pawała Czarneckiego)