Jedzenie jako sytuacja edukacyjna i społeczna
Redakcja naukowa: Barbara Juraś-Krawczyk, Elżbieta Woźnicka
ISBN 978-83-7405-630-4
Cena detaliczna 29,00 zł
Rok wydania 2015
Stron 196 format A5
Monografia o nowatorskim charakterze. Ukazuje trwałość tożsamości kulturowej wynikającej z rekonstrukcji zagadnień związanych z jedzeniem w różnych okresach historycznych naszego kraju i naszego kręgu kulturowego. Wydobywa edukacyjny i społeczny aspekt jedzenia, wpisujący się w promowanie zdrowego stylu życia.
Autorami tekstów są dydaktycy Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, pracownicy innych polskich uczelni, a także badacze francuscy.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Olga Czerniawska Jedzenie jako sytuacja edukacyjna, od natury do kultury
Olga Czerniawska Jedzenie w programach oświaty dorosłych
Nella Stolińska-Pobralska Wsparcie dzieci w zakresie dożywiania organizowane na terenie miasta Łodzi w okresie międzywojennym
Krystyna Kierkuś-Iwanicka Jedzenie w czasie wojny i okupacji w latach 1939–1945
Kazimierz Zawadzki Jedzenie w okresie PRL i w stanie wojennym
Mikołaj Gurdała Głodnych nakarmić. Instytucjonalne formy prowadzenia dożywiania dla mieszkańców województwa łódzkiego – perspektywa organizacji pozarządowych
Barbara Juraś-Krawczyk Edukacja konsumencka w mass mediach
Monika Sulik W poszukiwaniu smaku dzieciństwa w relacjach autobiograficznych – konteksty pedagogiczne
Renata Szczepanik Smak i jedzenie w warunkach izolacji więziennej
Elżbieta Woźnicka Bariery w zdrowym odżywianiu w opinii dorosłych
Joanna K. Wawrzyniak Jedzenie jako demonstrowanie poglądów. O diecie freeganów
Tadeusz Szewczyk Tożsamość z garnka i z patelni – nieintencjonalne alternatywne wychowanie
Kulturowy przekaz jedzenia. Wybór tekstów francuskich Philippe’a Lejeune’a
Zamiast zakończenia
Załącznik | Wielkość |
---|---|
Początek książki ze spisem treści i wstępem | 221.9 KB |