Media - Kultura - Społeczeństwo 1(5)2010

Redakcja: Alicja Rokuszewska-Pawełek

ISSN 1896-7132

 stron 244

cena det.30,00

 

Wojciech Opioła Stanowisko polskiej prasy katolickiej wobec wojny domowej
w Hiszpanii 1936-1939. Analiza dyskursu medialnego
Miłosz Hrycek Ostatnie dni wolności. Prasa łódzka na przełomie sierpnia i września 1939 roku
Agata Zysiak, Wiktor Marzec Amerykański dyskurs na temat zaangażowania militarnego na przykładzie debaty William Buckley vs Noam Chomsky z 1969 roku
Martyna Dominiak Retoryka cywilizująca i kontrretoryka modernizacji jako formy udziału socjologów w sporze o IV RP
Magdalena Nowicka Analiza porównawcza wizerunku medialnego państwa i narodów (na przykładzie przekazów z tygodników „Polityka” i „Der Spiegel”
Grażyna Piechota Postawy organizacji pozarządowych w realizacji kampanii społecznych na przykładzie analizy udziału Stowarzyszenia „Tychy Naszą Małą Ojczyzną” w kampanii społecznej „Masz Głos Masz Wybór”
Katarzyna Górak-Sosnowska Walka o cyfrową godność. Bliskowschodnie
i muzułmańskie gry komputerowe
Piotr Siuda Sieciowe gender-switching a społeczności internetowe
Cezary Szyjko Nowy paradygmat polityki audiowizualnej UE w świetle kształtowania społeczeństwa medialnego kontaktu
Anna Antczak Współpraca oficerów prasowych z dziennikarzami podczas operacji
poza granicami kraju
Agnieszka Pawlak Rodzina w polskich serialach telewizyjnych
Ivanna Shubina Reklama społeczna a komunikat perswazyjny
Marek Palczewski O polu dziennikarskim, czyli jak Bourdieu postrzega współczesną telewizję. Na marginesie książki O telewizji. Panowanie dziennikarstwa
Paweł Ciołkiewicz Przemoc symboliczna i telewizja. Kilka uwag na marginesie rozważań Pierre’a Bourdieu o panowaniu dziennikarstwa
Krzysztof Konecki Recenzja książki pod. red. J. Kaczmarka Do zobaczenia. Socjologia wizualna w praktyce badawczej
Leszek Kuras Społeczeństwo polskie i jego problemy po 20. latach transformacji.
Sprawozdanie z konferencji
Cezary Szyjko Sprawozdanie z seminarium naukowego AHE: Regionalizm a globalizacja
we współczesnych mediach