Trening twórczości w szkole wyższej

Rok wydania: 2005
Format: A5
Stron: 236 + 4 kol.

Cena: 30,45 zł (zawiera 5% VAT)

„Trening twórczości w szkole wyższej” to zbiór artykułów poświęconych różnym aspektom tej formy kształcenia studentów.

Czytelnik znajdzie tu zarówno teksty o charakterze rozpraw teoretycznych, które dotyczą centralnych pojęć związanych z treningiem twórczości, jak i teksty mające charakter relacji
z doświadczeń praktycznych w prowadzeniu tej formy kształcenia na różnych kierunkach studiów pedagogicznych i psychologicznych, opisywanych jednak w kontekście określonych teorii treningu.

Spis treści

Krzysztof J. Szmidt – Wprowadzenie

Część I. TRENING TWÓRCZOŚCI – TEORIA I PRAKTYKA

 

Krzysztof J. Szmidt – Dlaczego należy być twórczym? Rozważania o powodach istotnych, uzasadniających sens treningu twórczości

Beatricze Andrzejewska – Twórczość jako cel i metoda kształcenia

Maciej Karwowski – Trening twórczości: rozpoznanie, planowanie, monitorowanie, przewodzenie

Makary K. Stasiak – Prawo studenta Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi do dodatkowej wolności

 

Część II. TRENING TWÓRCZOŚCI – PRAKTYKA I TEORIA

 

Krzysztof J. Szmidt – Za dużo, za szybko, za łatwo – podstawowe błędy trenerów twórczości

Dorota Turska – Trening twórczości dla nauczycieli, czyli próba eksmisji ducha profesora Bladaczki

Beata Dyrda – Założenia i ewaluacja zajęć „Kreatywność w pracy nauczyciela i wychowawcy – techniki twórczego rozwiązywania problemów”

Błażej Szymura – Trening twórczego myslenia dla studentów psychologii

Jarosław Orzechowski – Profilowanie treningu twórczości do specyfiki grupy uczestników

Janina Uszyńska-Jarmoc – Trening twórczości: zabawa – refleksja - zmiana

Kamila Witerska – Drama edukacyjna w szkole wyższej

Monika Wróblewska – Efekty treningu twórczości w teorii i praktyce

Wiesław Karolak – Projekt rozwijania zdolności artystycznych osób niepełnosprawnych - „Mario”

Agnieszka Oklińska – Festiwal Twórczości – próba pobudzenia kreatywności łódzkich studentów

 

Część III. LEKTURY TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE

 

Marta Galewska – Twórcza inteligencja w szkole - recenzja książki „Creative Intelligence for School”

Monika Modrzejewska-Świgulska – „Inspirujące uderzenia” – recenzja książki Rogera Von Oech „A Whack on the Side of the Head”

 

O Autorze