Wyrazić niewyrażalne. Literaturoznawstwo

Autor: Anna Klepaczko, Anna Krupska-Perek (red.)

ISBN: 83-7405-207-4

Rok wydania: 2006
Format: A5
Stron: 279

Cena: 36,75 zł (zawiera 5% VAT)
 

Marcin Telicki Wyrażalność jako problem najkrótszych form poetyckich

Marzena Kamińska O czym nie można pisać, o tym trzeba milczeć… W jaki sposób niedopowiedzenia mogą wyrażać więcej niż słowa

Dawid Mikołaj Mocio Nierozumienie jako wartość

Magdalena Wojtaszek Maria Antoniego Malczewskiego. Walka z rozpaczą niewyrażalności

Sonia Jarota Portret królowej według Krzyżaków Henryka Sienkiewicza

Agnieszka Kowalkiewicz Metaforyka tytułów prozy Henryka Sienkiewicza

Justyna Fruzińska O śmierci, Bogu i człowieku w Napoju cienistym Bolesława LeśmianaMaciej Krawczyk „Wypowiedzieć” – Przemiany Bolesława Leśmiana

Maciej Barański „Żebym wreszcie powiedzieć mógł, co siedzi we mnie” — Miłoszowe To, czyli raz jeszcze o Niewyrażalnym

Wiktor Franko Tragizm kondycji ludzkiej w poezji Zbigniewa Herberta

Anna Górska Herbert wobec niewyrażalnego

Natalia Jedlicka Ostatnie kuszenie Chrystusa — sacrum i profanum w utworze Magdalena Stanisława Grochowiaka

Piotr Połetek Kryptogram dwudziestu makabrycznych wieków

Małgorzata Bugaj Na granicach niewyrażalności: cztery Zoa — główne postacie mitologii Williama Blake’a

Paweł Stachura Podróż w nieskończoność — piórem po kartce. Niewypowiedzialne w niektórych przykładach twórczośći narracyjnej romantyzmu i fantastyki naukowej

Magdalena Buchta Doświadczenie religijne? U źródeł poematu Pieśń o sobie Walta Whitmana

Urszula Niewiadomska-Flis Opozycyjna funkcja ironii w dyskursie literackim na postawie twórczości Ellen Glasgow

Aleksander Bednarski Sposoby ukazania Niewyrażalnego w twórczości Wirginii Woolf

Karolina Gruca Modernistyczna technika narracji w powieści Wściekłość i wrzask Williama Faulknera

Monika Metlerska Opowiedzieć o narracji… bez narracji – Nienazywalne Samuela Becketta

Iwona Rospedek Człowiek poszukujący w Uciekaj, Króliku Johna Updike’a

Magdalena Sawa Werbalny autoportret w utworze Kazuo Ishiguro Malarz świata ułudy. Czy współpraca języka i obrazu wystarczy, aby wyrazić człowieka?