Wyrazić niewyrażalne. Literaturoznawstwo
Autor: Anna Klepaczko, Anna Krupska-Perek (red.)
ISBN: 83-7405-207-4
Rok wydania: 2006
Format: A5
Stron: 279
Cena: 36,75 zł (zawiera 5% VAT)
Marcin Telicki Wyrażalność jako problem najkrótszych form poetyckich
Marzena Kamińska O czym nie można pisać, o tym trzeba milczeć… W jaki sposób niedopowiedzenia mogą wyrażać więcej niż słowa
Dawid Mikołaj Mocio Nierozumienie jako wartość
Magdalena Wojtaszek Maria Antoniego Malczewskiego. Walka z rozpaczą niewyrażalności
Sonia Jarota Portret królowej według Krzyżaków Henryka Sienkiewicza
Agnieszka Kowalkiewicz Metaforyka tytułów prozy Henryka Sienkiewicza
Justyna Fruzińska O śmierci, Bogu i człowieku w Napoju cienistym Bolesława LeśmianaMaciej Krawczyk „Wypowiedzieć” – Przemiany Bolesława Leśmiana
Maciej Barański „Żebym wreszcie powiedzieć mógł, co siedzi we mnie” — Miłoszowe To, czyli raz jeszcze o Niewyrażalnym
Wiktor Franko Tragizm kondycji ludzkiej w poezji Zbigniewa Herberta
Anna Górska Herbert wobec niewyrażalnego
Natalia Jedlicka Ostatnie kuszenie Chrystusa — sacrum i profanum w utworze Magdalena Stanisława Grochowiaka
Piotr Połetek Kryptogram dwudziestu makabrycznych wieków
Małgorzata Bugaj Na granicach niewyrażalności: cztery Zoa — główne postacie mitologii Williama Blake’a
Paweł Stachura Podróż w nieskończoność — piórem po kartce. Niewypowiedzialne w niektórych przykładach twórczośći narracyjnej romantyzmu i fantastyki naukowej
Magdalena Buchta Doświadczenie religijne? U źródeł poematu Pieśń o sobie Walta Whitmana
Urszula Niewiadomska-Flis Opozycyjna funkcja ironii w dyskursie literackim na postawie twórczości Ellen Glasgow
Aleksander Bednarski Sposoby ukazania Niewyrażalnego w twórczości Wirginii Woolf
Karolina Gruca Modernistyczna technika narracji w powieści Wściekłość i wrzask Williama Faulknera
Monika Metlerska Opowiedzieć o narracji… bez narracji – Nienazywalne Samuela Becketta
Iwona Rospedek Człowiek poszukujący w Uciekaj, Króliku Johna Updike’a
Magdalena Sawa Werbalny autoportret w utworze Kazuo Ishiguro Malarz świata ułudy. Czy współpraca języka i obrazu wystarczy, aby wyrazić człowieka?