Studia o komunikacji społecznej

Autor: Janusz Dunin

ISBN: 83-7405-160-4

Rok wydania: 2004
Format: A5
Stron: 314

Cena: 36,75 zł (zawiera 5% VAT)

Zamieszczone w zbiorze teksty łączy podstawowy problem, jakim jest znaczenie rozpowszechniania myśli ludzkiej, przede wszystkim drukiem. Tematyka zgrupowanych w rozdziały tekstów to: o komunikacji słowem pisanym, o kulturze popularnej, kwestie narodowe w kulturze, o felietonie. W książce znaleźć też można pełną bibliografię autora.
„W ciągu lat działalności pisarskiej zebrała się garść tekstów, które publikowano w czasopismach, małonakładowych druczkach i księgach pamiątkowych. Niektóre z nich chciałbym ocalić od pełnego zapomnienia. Do przedruku zaproponowałem te teksty, które przynosiły nowe treści i materiały i nie zostały następnie wykorzystane w innych moich książkach. Kiedy dokonałem wyboru, zadałem sobie pytanie, czy biorąc pod uwagę rozrzut tematyczny proponowanego zestawu tekstów, można twierdzić, że go coś ze sobą spaja. Tym czymś jest to, że wszystkie łączy podstawowy problem, jakim jest znaczenie rozpowszechniania myśli ludzkiej przede wszystkim drukiem. Jest to podstawowy motyw tego, co dotychczas pisałem i mówiłem moim studentom. [...] Zaproponowane do druku materiały w większości były już drukowane. Jedynie trzy eseje dotyczące preferowanego przeze mnie sposobu pisania tekstów, narodowości publikacji i felietonu jako gatunku dziennikarskiego przedstawiające moje nowe prace stanowią pierwodruki. (fragment Wstępu)